Znaczenie wyboru odpowiednich mebli do miejsca...
Komentarze: 0
Ludzie spędzają wiele godzin w pracy, stąd zapewnienie im odpowiednich warunków motywuje ich do lepszej pracy oraz maksymalizuje ich wydajność. Utworzenie ergonomicznego miejsca pracy, wyposażonego w odpowiednie meble biurowe, korzystnie wpływa na motywację pracowników (LACEY, H., 8 TIPS FOR CREATING OFFICE SPACES THAT MAKE PEOPLE WANT TO GO TO WORK, FORBES, 2014). Stąd niezwykle ważne jest, aby firmy mogły wybrać odpowiedni rodzaj mebli, projektując wnętrza swoich lokali. Poniżej zaprezentowano niezbędne rodzaje mebli, jakie firmy powinny nabyć, aby utworzyć ergonomiczne miejsce pracy:
Biurka z regulacją wysokości
Biurka są ważnym wyposażeniem każdego biura. Zapewnienie pracownikom wygodnych biurek z regulacją wysokości może w dłuższej perspektywie korzystnie wpłynąć na ich motywację (DAILY MAIL, DOBSON, 2015). Pracownicy, którzy mogą dostosować wysokość biurka do własnego wzrostu, nie będą tak zmęczeni po wielu godzinach pracy. Zakupienie do biura mebli ergonomicznych zapobiegnie również bólom pleców, karku i ramion, zwiększając wydajność pracowników (REUTERS, NELSON, 2015).
Krzesła ergonomiczne
Wielogodzinne siedzenie przy pracy jest źródłem wielu problemów zdrowotnych (KNOLL WORKPLACE RESEARCH, „THE FUTURE OF ERGONOMIC OFFICE SEATING”, 2010). Dlatego też zapewnienie pracownikom ergonomicznych mebli, takich jak krzesła biurowe, ma najwyższeznaczenie. Kiedy pracownicy muszą pracować w niewygodnej pozycji są zdecydowanie mniej efektywni (STEPHEN ROBBINS, TIMOTHY A. JUDGE, BRUCE MILLETT, MAREE BOYLE,„ORGANISATIONAL BEHAVIOUR”, 2013). Ergonomiczne krzesła gwarantują wsparcie dolnegoodcinka kręgosłupa, co odciąża go podczas wielu godzin pracy, przekładając się na wyższą produktywność pracownika.
Szafy
Bez odpowiednich szaf i innych mebli do przechowywania dokumentów z pewnością po jakimśczasie na biurkach pracowników lub podłodze będą piętrzyć się sterty papierów. Takie wnętrze nie tylko wywiera złe wrażenie na gościach biura, ale może również prowadzić do zagubienia ważnych dokumentów (BROOKE THERESA, OFFICE FURNITURE: INFINETELY IMPORTANT, 2016). Pracownicy, szukając dokumentów, będą tracić wiele czasu co obniży ich wydajność. Przedsiębiorstwa mogą zdecydować się na zakup różnego rodzaju szaf w zależności od potrzeb.
Mobilne miejsca pracy
Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w Stanfordzie ruch podnosi wydajnośći kreatywność (Stanford, 2014). Stąd przedsiębiorstwa powinny zachęcać swój personel do poruszania się po miejscu pracy, aby zyskać korzystne efekty wynikające z ruchu. Dlatego warto jest zainwestować w mobilne miejsca pracy, np. biurka do pracy na stojącej. Dzięki takiemu rozwiązaniu personel będzie się więcej ruszać podczas wielogodzinnego dnia pracy. Jednakże należy pamiętać, aby rozstawić biurka w odpowiedniej odległości, tak aby pracownicy musieli przejść się kawałek, aby do nich dotrzeć. Poza tym przedsiębiorstwa mogą także zainwestować w wystrój pomieszczeń socjalnych i wyposażyć je w tzw. thinkpody czy inne meble relaksacyjne, które pozwolą pracownikom odpowiednio odpocząć podczas przerw. Firmy powinny zadbać również, aby pomieszczenia socjalne nie były zbyt blisko pomieszczeń biurowych i aby pracownicy musieli się kawałek przejść, aby do nich dotrzeć.
Przedsiębiorstwa powinny zawsze zadbać o zakup odpowiedniego rodzaju mebli, który pozwoli im dynamicznie wyposażyć miejsce pracy za nieduże pieniądze. Jedną z firm oferujących meble do biur jest AJ Produkty.
Dodaj komentarz